poniedziałek, 22 sierpnia 2022

Jakem to Stanisława Lubomirskiego odgrywał - czyli pokaz filmu "Chocim 1621 - cztery wieki po bitwie" na Festiwalu Filmów Historycznych w Zamościu

Kadr z filmu "Chocim 1621. Cztery wieki po bitwie"

W ramach wydarzeń specjalnych, X jubileuszowego Zamojskiego Festiwalu Filmowego "Spotkania z Historią" miała miejsce projekcja filmu w rez. Leszka Wiśniewskiego, "Chocim 1621. Cztery wieki po bitwie". Sala Centrum Kultury Filmowej Stylowy zapełniła się zarówno widzami, jak i też, ubranymi w XVII wieczne stroje, zamojskimi rekonstruktorami, którzy wykazali się aktorsko i wcielili w historycznych obrońców Chocimia.

Kadr z filmu "Chocim 1621. Czterysta lat po bitwie"
Bardzo się cieszę, że dzięki mojemu przyjacielowi, reżyserowi Leszkowi Wiśniewskiemu, mogłem po raz kolejny sprawdzić się przed okiem kamery. Rola Stanisława Lubomirskiego, którą zagrałem w filmie "Chocim 1621" pozwoliła mi wzbogacić moje doświadczenie "aktorskie:, ale także inaczej spojrzeć na bardzo ważną bitwę w dziejach naszej historii.

Kadr z filmu "Chocim 1621. Czterysta lat po bitwie"
Po za zamojskimi rekonstruktorami w filmie wystąpiła również... Zamojska Twierdza, która zagrała rolę Chocimia. Zarówno część plenerów, jak i scen wewnątrz kręcona była właśnie w Zamościu. Magia kina jest genialna! Mam nadzieję, że to nie ostatnia moja przygoda z filmem. Kiedy oglądałem teraz na pokazie film na "dużym ekranie", to momentami łezka się w oku kręciła. Coś jednak po nas pozostanie. mam nadzieję, że film o Kampanii Chocimskiej jeszcze nie raz będzie można obejrzeć nie tylko w kinach, ale również na :szklanym ekranie".

Spotkanie z reżyserem Leszkiem Wiśniewskim - fot. Tomasz Banach
Po projekcji uczestniczyliśmy w spotkaniu z reżyserem Leszkiem Wiśniewskim. Leszek w swojej wypowiedzi podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tej produkcji. Podkreślił, że wybrał właśnie Zamość na kręcenie scen do filmu głównie z powodów praktycznych. Podkreślał rolę Zamościa, Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał, oraz naszych rekonstruktorów. Pozostaje jedynie życzyć reżyserowi wielu sukcesów przy kolejnych materiałach, a musze Wam zdradzić, że pomysłów na nie nie brakuje. mam nadzieję, że uda nam się spotkać przy pracy nad jeszcze nie jedną historią... o historii właśnie.  

Do filmu powstał teledysk z muzyką i słowami autorstwa Kamila Smerdela:


Cały film możecie obejrzeć: TUTAJ
Wywiady z twórcami filmu można było wysłuchać również na antenie Polskiego Radia Lublin


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz