niedziela, 5 marca 2017

Z wizytą w Kozim Grodzie

Podczas degustacji piwa w podziemiach Browaru Perła
Dzięki uprzejmości naszych przyjaciół z lubelskiego Stowarzyszenia Pilotów i Przewodników Pogranicze w minioną sobotę (4 marca) przedstawiciele naszego Stowarzyszenia Turystyka z Pasją gościli na wyjeździe integracyjnym w Lublinie.
Gospodarze spotkania przygotowali dla nas moc atrakcji turystycznych i nie tylko. Zwiedzanie Koziego Grodu rozpoczęliśmy od spotkana przy, chyba najbardziej rozpoznawalnej budowli miasta, czyli przy Bramie Krakowskiej. Następnie odwiedziliśmy zaprzyjaźniony Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej. Następnym punktem naszego spaceru, podczas którego przewodnicy z Pogranicza w bardzo ciekawy sposób przybliżali nam historię, architekturę, a przede wszystkim ciekawostki związane z Kozim Grodem, był kościół i klasztor oo. Dominikanów. Świątynia (będąca obecnie w remoncie) zachwyca swoim wystrojem i historią z nią związaną. W świątyni udało nam się zobaczyć rzadko dostępną dla zwiedzających Kaplicę Rodziny Tyszkiewiczów, zlokalizowaną za ołtarzem głównym.
Podczas spaceru po Lublinie - fot. Turystyka z Pasją
W zabudowaniach dominikańskiego klasztoru zwiedziliśmy skarbiec z bogatymi zbiorami dewocjonaliów, ornatów, starodruków. Następnie przeszliśmy do refektarza, miejsca gdzie wedle historii odbyła się uczta po podpisaniu w Lublinie w roku 1569 Unii Lubelskiej.
Kolejnym miejscem jakie odwiedziliśmy była Piwnica Pod Fortuną, w której zwiedzaliśmy bardzo ciekawą ekspozycję (również multimedialną) dotyczącą historii miasta. W piwnicach kamienicy Lubomelskich przy Rynku 8 zachwycaliśmy się renesansowymi freskami o tematyce świeckiej, które są unikatem na skalę krajową. Miejsce na pewno warte polecenia. Koniecznie musicie odwiedzić!
Kolejnym ciekawym miejscem do jakiego zabrali nas przewodnicy z Pogranicza były historyczne podziemia Browaru Perła przy ul. Bernardyńskiej 15. Historia Browaru sięga połowy XIX wieku, a jego siedziba mieści się w dawnych budynkach poklasztornych. Podczas zwiedzania mogliśmy bogatą historię Browaru oraz poznać technologię produkcji piwa stosowaną dawniej i dzisiaj. Na zakończenie zwiedzania mieliśmy okazję osobiście spróbować ważonego w Lublinie piwa. W browarnych piwnicach smakuje ono wyjątkowo.
Po tej części zwiedzania przyszedł czas na degustację dań kuchni Polskiej przygotowanych dla nas prze Restaurację Avocado przy Krakowskim Przedmieściu 53. Pani menager Beata Respond po za pysznymi pierogami, które podawane w szesnastu smakach są specjalnością restauracji, przygotowała dla nas prezentację multimedialną dotyczącą oferty firmy. W tym miejscu pragnę podziękować Restauracji Avocado za miłe przyjęcie i pogratulować wyśmienitej kuchni.
Podczas świetnej zabawy w Archiwóum Kryminalnym
Nasyceni, ruszyliśmy w drogę powrotną na lubelskie Stare Miasto, gdzie w kamienicy przy Rynku 8 zaplanowaną mieliśmy wizytę w Archiwum Kryminalnym. Archiwum to innowacyjna, fabularyzowana odmiana gry typu Escape Room utrzymana w realiach historycznych Lublina lat 30-ych. W Każdym z trzech pokoi można rozwiązać kryminalną zagadkę i poznać kolejną część mrocznej historii. My rozwiązywaliśmy zagadkę zabójstwa w Gabinecie Marszanda. Zabawa była przednia, emocji nie brakowało. Nie zdradzę Wam jednak, w tym miejscu szczegółów „śledztwa” bo je musicie przeprowadzić sami. Co do rozwiązania zagadki to powiem Wam tylko tyle, że będzie ona dla Was na pewno wielkim zaskoczeniem. Polecam Wam odwiedzenie Archiwum Kryminalnego, to naprawdę świetna zabawa wymagająca myślenia i wręcz detektywistycznej dedukcji.
Bardzo mile spędzony dzień miał się ku końcowi. Po pożegnaniu z przyjaciółmi z Pogranicza wyruszyliśmy w drogę do Hetmańskiego Grodu. Ten dzień na pewno długo pozostanie w nasze pamięci. Bardzo dziękujemy Zarządowi Stowarzyszenia Pilotów i Przewodników Pogranicze jak i wszystkim, którzy przyczynili się do uatrakcyjnienia naszego pobytu i tak miłego przyjęcia, jak i tym, którzy poświęcając swój czas zechcieli się z nami spotkać, składamy Gorące Podziękowania. Jednocześnie przypominamy o rewizycie w Zamościu, w sobotę 18 marca, na którą już dzisiaj Serdecznie Zapraszamy.

Więcej zdjęć z wyjazdu do Lublina zobaczycie: