środa, 1 kwietnia 2020

Apel do potrzebujących POMOCY - czyli trochę serca dla innych!

MOI DRODZY, SĄSIEDZI, MIESZKAŃCY OSIEDLA ZAMCZYSKO I SĄSIEDNICH OSIEDLI!!!

#pomoc - zdjęcie zamieszczone jedynie dla
przyciągnięcia uwagi odbiorców 
Znaleźliśmy się Wszyscy w wyjątkowej dla nas sytuacji. Pandemii, która rozprzestrzenia się na naszych oczach i zagraża każdemu z nas. W związku z tym postanowiłem zwrócić się do Was z moją propozycją pomocy. Jako człowiek, członek Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, jako były strażak, chcę Wam pomóc w wyzwaniach jakie stawiają przed nami trudy codziennego życia w obliczu zagrożenia. APELUJĘ o to byście pozostali W DOMACH, by niepotrzebnie nie narażać się na zakażenie. Apel swój kieruję w szczególności do Naszych Wspaniałych SENIORÓW i osób z grupy tzw. PODWYŻSZONEGO RYZYKA.

Jeżeli potrzebujesz POMOCY, to  zwróć się do służb, które świadczą taką pomoc lub ZADZWOŃ czy NAPISZ do mnie. Nie chcę pozostać obojętny na Wasze problemy… Chce POMAGAĆ!!!!. Może moja pomoc, nie jest jakaś wyjątkowa i wielka, ale w miarę możliwości postaram się dobrze wypełnić swój ludzki obowiązek płynący z potrzeby serca.  

Jak to działa?
Ty, dzwonisz do mnie pod nr 693 879 958 i mówisz jakiej pomocy potrzebujesz (zrobienia niezbędnych zakupów, wykupienia leków, złożenia dokumentów do instytucji… czy zwykłej rozmowy z drugim człowiekiem). Czasami błahe na co dzień sprawy stały się teraz nie lada wyzwaniem, z którymi ciężko sobie samemu poradzić. 
1) Jeżeli potrzebujesz zrobienia zakupów to:
a) podajesz mi swój adres i imię i listę tego czego potrzebujesz (najłatwiej pisząc do mnie SMS lub na "mesengerze" o ile to możliwe);
b) Po przyjęciu zamówienia, ja robię dla Ciebie zakupy z zachowaniem wszystkich zasad ustalonych w rozporządzeniach tego dotyczących (posiadam maseczki, rękawiczki, środki dezynfekujące) za własne pieniądze (tak do kwoty 50 – 60 zł bo sam w tej chwili zostałem pozbawiony możliwości zarobkowania i nie dysponuję większą gotówką) – a i jeszcze jedno PORUSZAM SIĘ ROWEREM!!! Co prawda mam dosyć pojemne sakwy, ale bardzo dużych wagowo i gabarytowo towarów mogę nie być w stanie dostarczyć… Ale oto też się zbytnio nie martwcie, poprosimy kogoś kto na pewno nam w tym pomoże… Inie mówię tutaj o pomocy w wywózce gruzu czy zakupach w markecie budowlanym.
c) Ja dostarczam zakupy pod wskazany przez Ciebie adres w jednorazowych torbach, by uniknąć zakażenia. Informuję Cię o tym telefonicznie i zostawiam zakupy wraz z paragonem pod drzwiami, by uniknąć niepotrzebnego kontaktu;
d) Ty zabierasz zakupione przeze mnie produkty i uiszczasz (w gotówce) kwotę za zakupy widniejącą na paragonie, pozostawiając ją przed drzwiami swojego mieszkania czy domu. W ten sposób zachowamy bezpieczny odstęp i nie będziemy mieli bezpośredniego kontaktu, by nie przyczynić się do rozprzestrzeniania wirusa.
2) Jeżeli potrzebujesz wykupienia niezbędnych lekarstw postępujemy podobnie, z tym wyjątkiem, że jeżeli wymagana jest recepta, to odbieram ją od Ciebie przed dokonaniem zakupów, także minimalizując wzajemny kontakt. Łatwiej będzie na pewno jeżeli chodzi o e-recepty.
3) Jeżeli chodzi o dostarczenie dokumentów, to również pojawię się pod wskazanym adresem by, je odebrać. Ty zostawiasz mi je, po moim telefonie przed drzwiami swojego mieszkania, czy domu, z karteczką do kogo są adresowane i adresem pod który mam je dostarczyć.
4) Jeżeli potrzebujesz po prostu, tak po ludzku porozmawiać, bo czujesz się samotny, coś Cię trapi… po prostu zadzwoń do mnie pod nr 693 879 958 i powiedz mi o tym (jeżeli w danej chwili nie będę mógł z ważnych przyczyn odebrać telefonu, to postaram się oddzwonić jak najszybciej)
NIE BÓJMY SIĘ POMAGAĆ, nie bójmy się rozmawiać… Dzisiaj może Ty potrzebujesz pomocy, a jutro to ja mogę jej potrzebować od Ciebie, czy też od kogoś innego… Tylko wspólne rozważne i odpowiedzialne działanie może nas wspólnie uchronić przed konsekwencjami jakie niesie za sobą pandemia korona wirusa, zarówno tymi fizycznymi, jak i tymi natury psychologicznej! RAZEM DAMY RADĘ w tych trudnych chwilach!

Proszę o udostępnienie tej informacji wszystkim, którzy potrzebują POMOCY. Może w waszym otoczeniu, bloku, na osiedlu jest ktoś kto takiej pomocy POTRZEBUJE!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz