sobota, 3 grudnia 2016

Z Warszawy na weekend do Zamościa i na Roztocze

Ja z Andrzejem Kawałkiem twórcą portalu - fot. Turystyka z Pasją
W dniach 19-20 listopada br ze Stolicy na weekend przyjechał do Zamościa i na Roztocze Andrzej Kawałek z portalu turystycznego:
Prowadzona przez Andrzeja strona, to jak pisze o niej sam autor „źródło pomysłów i inspiracji na Wasz udany weekend poza miastem”. Witryna internetowa jak i fanpage na facebook’u skierowane są głównie dla mieszkańców Stolicy, ale według mnie każdy odwiedzający portal znajdzie dla siebie ciekawe informacje o miejscach, formach i sposobach wypoczynku jak i o terminach imprez nie tylko turystycznych ale także kulturalnych, rozrywkowych czy rekonstrukcyjnych.
Fragment Wystawy "Koronki, tiurniury, aksamity..." - fot. Turystyka z Pasją
W czasie listopadowego weekendu postawiliśmy na promocję Zamościa i Roztocza. Pierwszego dnia (w sobotę) zwiedzaliśmy z Andrzejem Miasto Idealne. Po za Rynkiem Wielkim i spacerem urokliwymi uliczkami Starego Miasta odwiedziliśmy także naszą wystawę kostiumów i strojów historycznych „Koronki, tiurniury, aksamity…” w kazamacie wschodniej Bastionu II, uczestniczyliśmy w projekcji 5D w Prochowni, jak również zwiedziliśmy Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał. Podczas spaceru po mieście zawędrowaliśmy do Zamojskiego Parku i znajdującego się w nim Kojca z makietą Miasta Zamościa, gdzie porozmawialiśmy o niezmienionym od końca XVI wieku układzie urbanistycznym miasta.
Zagroda Guciów - listopad 2014 - fot. Turystyka z Pasją
Po zwiedzaniu przyszedł czas na odpoczynek i pyszny posiłek w gościnnych wnętrzach Restauracji Muzealna – Ormiańskie Piwnice. Podczas posiłku dyskutowaliśmy o rozwoju nowych form turystyki i dostosowaniu oferty turystycznej do potrzeb odbiorcy.
Ostatnim punktem zwiedzania był spacer po wieczornym Zamościu i degustacja piwa w Zamojskim Browarze.
Drugiego dnia weekendu (w niedzielę) wybraliśmy się na objazd samochodowy po Roztoczu. Odwiedziliśmy na początek, przygotowująca się do sezonu zimowego Stacja Narciarska w Jacni gdzie zapoznaliśmy się z ofertą nie, tylko na zimę. Następnie jadąc z biegiem Wieprza odwiedziliśmy Chatę Rybaka w Bondyżu (serwującą według mnie najlepszego pstrąga na Roztoczu), Zagrodę Guciów gdzie po za zwiedzaniem mini skansenu można również spróbować regionalnych potraw i zachwycić się „wilgocią wąwozu” by w końcu dotrzeć do malowniczo  położonej winnicy w Lipowcu i Agroturystyki Polana. To tutaj mogliśmy spróbować produkowanych z miejscowych krzewów winnych win, cydru czy nawet grappy.   Polana jak i należący również do rodziny Popków Brzozowy Dworek to cudowne miejsce odpoczynku i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.
Widok na Winnicę Lipowiec i okolice - listopad 2014 -
fot. Turystyka z Pasją
Mam świadomość, że nie udało nam się odwiedzić w ciągu tego weekendu wszystkich atrakcji
Zamościa i okolic (by tego dokonać musielibyśmy przeznaczyć na to minimum dwa tygodnie), ale to co zobaczyliśmy dobrze rokuje na rozwój turystyki w naszym regionie. Dzięki tego typu wizytom mamy czas nie tylko na prezentacje naszych atrakcji, ale także na nawiązywanie nowych kontaktów, wymianę doświadczeń na które często na co dzień brakuje nam czasu.
Podsumowując, pragnę podziękować Andrzejowi za odwiedzenie Zamościa i Roztocza i promowanie naszego regionu nie tylko na swoim portalu, ale także wśród ludzi, z którymi spotyka się podczas swoich wyjazdów „na weekend”. Dziękuję także Wszystkim, którzy pomogli nam w organizacji pobytu Andrzeja na Zamojskiej Ziemi, a byli to: Hotel Renesans – sponsor noclegu w hotelu, Restauracja Renesans – posiłki w czasie pobytu, Restauracja Muzealna – Ormiańskie Piwnice – obiad, Dyrektor Muzeum Zamojskiego w Zamościu – umożliwienie zwiedzania muzeum, Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu – udostępnienie swoich obiektów turystycznych, Właściciele Stacji Narciarskiej w Jacni, Właścicielom Winnicy Lipowiec, Agroturystyki Polana i Brzozowego Dworku w Lipowcu – za miłe przyjęcie i degustację własnych produktów. Wizyta Andrzeja pokazała po raz kolejny, że można zrobić coś razem dla wspólnego dobra. Jeszcze raz Wszystkim z Całego Serca Dziękuję w imieniu swoim, Andrzeja jak i całego Stowarzyszenia Turystyka z Pasją. Tradycyjnie także polecam się na przyszłość by takich inicjatyw jak ta było jak najwięcej.

O Zamościu i Roztoczu przeczytasz również na portalu: http://www.zwarszawy-naweekend.pl

o odwiedzonych przez nas atrakcjach turystycznych Zamościa i Roztocza przeczytacie: